Title Paradoks i zamor empatije: utjecaj medija na razvoj empatije
Title (english) The Paradox and Fatigue of Empathy: The Influence of the Media on the Development of Empathy
Author Kristina Mioč
Mentor Jasna Ćurković Nimac (mentor)
Committee member Irena Sever Globan (predsjednik povjerenstva)
Committee member Leali Osmančević (član povjerenstva)
Committee member Jasna Ćurković Nimac (član povjerenstva)
Granter Catholic University of Croatia (Department of Communication Sciences) Zagreb
Defense date and country 2024-09-13, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Communicology
Abstract Ovaj diplomski rad obraditi će temu empatije i mnogostrukosti načina na koje empatija djeluje, a posebno će nastojati prikazati kako mediji utječu na razvoj empatije. U radu se prikazuju različiti aspekti empatije, te se ističe njezina ključna uloga u socijalnim interakcijama. Ovaj diplomski rad će osim komunikološke perspektive, uzeti u obzir i druga znanstvena područja te će naglastiti kako kulturna pozadina oblikuje našu percepciju emocija i patnje drugih.
Iako je to manje poznato i tek se u novije vrijeme više problematizira, empatija ima i svoje loše strane te će rad prikazati kako empatija može poticati negativno ponašanje i pristranost u donošenju moralnih odluka, ali i utjecati na zanemarivanje šire slike u određenim situacijama. Uzimajući u obzir pozitivne i negativne utjecaje empatije, rad će se baviti ulogom empatije u međuljudskom razumijevanju i komunikaciji, te motivacijskom ulogom empatije kao ključnog faktora u prosocijalnom ponašanju, ali ponašanju koje daje prednost individualnim žrtvama u odnosu na one masovne, što nazivamo paradoksom empacije.
Poseban nagalasak u radu će se staviti na utjecaj društvenih medija na empatiju, pri čemu će se istaknuti kako korištenje društvenih medija može imati pozitivan ili negativan utjecaj na afektivnu i kognitivnu empatiju, dok jačina učinka ovisi o kontekstu i individualnoj upotrebi. Konačno, diplomski će naglasiti važnost empatije u obrazovnim, ali i drugim institucijama, kako bi se potaknulo bolje razumijevanje empatije među ljudima. Isto tako, prikazati će se kako je integracija digitalnih alata i medijske pismenosti važna za poticanje digitalne empatije u društvu općenito.
Kroz pregled literature, cilj ovog rada je prikazati značenje empatije za ljudsko djelovanje i ljudsku komunikaciju, pozitivne i negativne strane empatije, te kako mediji utječu na doživljaj empatije.
Abstract (english) This thesis will address the topic of empathy paradox and fatique, and demonstrate how media influence empathy development. It will discuss various aspects of empathy, emphasizing its crucial role in social interactions. This thesis will demonstrate that empathy is important in various scientific fields and how cultural background shapes our perception of others' emotions and suffering.
Since empathy has its dark sides, the thesis will show how empathy can promote negative behavior and bias in making moral decisions, as well as overlooking the bigger picture in certain situations. It will also highlight the importance of empathy in understanding and communication. The thesis will show that empathy is a key motivator for helping others in distress, as well as often neglecting mass tragedies, such as genocide.
The influence of social media on empathy will also be explored, emphasizing how the use of social media can have a positive or negative impact on affective and cognitive empathy, depending on the context and individual usage. Finally, the text will emphasize the importance of empathy in educational and other institutions to promote better understanding of empathy among people. It will also demonstrate how integrating digital tools and media literacy is crucial for fostering digital empathy in society in general.
The aim of this paper, through a review of literature related to empathy, its paradox and fatigue, is to present empathy, its meaning, the positive and negative sides of empathy, how media influence its development, and guidelines for future handling of empathy.
Keywords
empatija
komunikacija
zamor empatije
društveni mediji
prosocijalno ponašanje
kultura empatije
afektivna empatija
kognitivna empatija
paradoks empatije
Keywords (english)
empathy
communication
empathy fatique
social media
prosocial behavior
culture of empathy
affective empathy
cognitive empathy
empathy paradox
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:224:989525
Study programme Title: Department of Communication Sciences Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra komunikologije (magistar/magistra komunikologije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2024-11-07 09:53:37