Title Trenerov humor i povratna informacija kao odrednice grupne kohezije i kolektivne učinkovitosti
Title (english) Coach`s humor and feedback as determinants of group cohesion and collective efficacy
Author Paula Adamić
Mentor Dragan Glavaš (mentor)
Committee member Krunoslav Matešić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Mario Pandžić (član povjerenstva)
Committee member Dragan Glavaš (član povjerenstva)
Granter Catholic University of Croatia (Department of Psychology) Zagreb
Defense date and country 2024-12-16, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Psychology
Abstract Cilj ovog istraživanja bio je ispitati izravan i neizravan, preko dimenzija grupne
kohezije, doprinos humora i povratne informacije kolektivnoj učinkovitosti. Namjeran uzorak
prikupljen metodom snježne grude sastojao se od 186 sportaša i sportašica grupnih sportova,
u dobi između 18 i 45 godina (M = 22,44, SD = 4,36), od čega je 119 sportaša i 61 sportašica te
se 6 sudionika nije izjasnilo o spolu. Sudionici su online putem ispunili upitnike humora
trenera, kolektivne učinkovitosti, ozračja u grupi, povratnih informacija o treniranju te
odgovorili na relevantna sociodemografska pitanja i pitanja vezana za bavljenje sportom.
Rezultati istraživanja pokazali su značajan izravan pozitivan doprinos humora kolektivnoj
učinkovitosti te značajan neizravan doprinos humora kolektivnoj učinkovitosti pozitivnim
predviđanjem dimenzija grupne kohezije povezanih sa zadatkom koje su pozitivno
predviđale kolektivnu učinkovitost. Drugo, pozitivna i informativna povratna informacija nije
imala značajan izravan doprinos kolektivnoj učinkovitosti, dok se pokazao značajan neizravan
doprinos pozitivne i informativne povratne informacije kolektivnoj učinkovitosti, pozitivnom
određenosti dimenzija grupne kohezije povezanih sa zadatkom koje su pozitivno predviđale
kolektivnu učinkovitost. Nadalje, povratna informacija usmjerena na kaznu imala je značajan
izravan pozitivan doprinos kolektivnoj učinkovitosti, a također se pokazao i značajan
neizravan doprinos kolektivnoj učinkovitosti negativnom određenosti dimenzija grupne
kohezije povezanih sa zadatkom koje su pozitivno predviđale kolektivnu učinkovitost.
Posljednje, izostanak povratne informacije nije imao značajan izravan doprinos kolektivnoj
učinkovitosti, dok se pokazao značajan neizravan doprinos kolektivnoj učinkovitosti
negativnim predviđanjem dimenzija grupne kohezije povezanih sa zadatkom koje su
pozitivno povezane s kolektivnom učinkovitosti. Rezultati istraživanja promatrani su i
raspravljani u okviru Carronovog modela grupne kohezije te upućuju kako pozitivne i
informativne povratne informacije te korištenje humora mogu biti elementi koje treneri mogu
iskoristiti za jačanje grupne kohezije povezane sa zadatkom te time doprinijeti i kolektivnoj
učinkovitosti.
Abstract (english) The aim of this study was to examine the direct and indirect contributions of humor
and feedback to collective efficacy, mediated by the dimensions of group cohesion. A
convenience sample collected using the snowball method consisted of 186 athletes from team
sports, aged between 18 and 45 years (M = 22.44, SD = 4.36), including 119 male and 61 female
athletes, with 6 participants not disclosing their gender. Participants completed online
questionnaires on coach humor, collective efficacy, group atmosphere, coaching feedback, as
well as relevant sociodemographic and sports-related questions.
The study results revealed a significant direct positive contribution of humor to
collective efficacy and a significant indirect contribution of humor to collective efficacy
through positive prediction of task-related group cohesion dimensions, which positively
predicted collective efficacy. Secondly, positive and informative feedback did not have a
significant direct contribution to collective efficacy, but a significant indirect contribution was
observed through positive prediction of task-related group cohesion dimensions, which positively predicted collective efficacy. Furthermore, punishment-oriented feedback showed a significant direct positive contribution to collective efficacy, as well as a significant indirect contribution through negative prediction of task-related group cohesion dimensions, which
positively predicted collective efficacy. Lastly, the absence of feedback did not have a
significant direct contribution to collective efficacy, while a significant indirect contribution
was observed through negative prediction of task-related group cohesion dimensions, which
were positively related to collective efficacy.
The findings were analyzed and discussed within the framework of Carron’s model of
group cohesion, indicating that positive and informative feedback and the use of humor can
serve as tools for coaches to strengthen task-related group cohesion, thereby contributing to
collective efficacy.
Keywords
trener
grupna kohezija
kolektivna učinkovitost
humor
povratna informacija
Keywords (english)
coach
team sport
group cohesion
collective efficacy
humor
feedback
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:224:885405
Study programme Title: Department of Psychology Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra psihologije (magistar/magistra psihologije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2024-12-19 08:56:41