Naslov Temeljni aspekti i mogućnosti za razvoj interkulturalne komunikacije kod djece
Naslov (engleski) Fundamental Aspects and Opportunities for the Development of Intercultural Communication in Children
Autor Tea Bašić
Mentor Jasna Ćurković Nimac (mentor)
Član povjerenstva Suzana Peran (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Snježana Mališa (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Ćurković Nimac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za komunikologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Komunikacijske vještine ističu se kao važan čimbenik koji oblikuje kvalitetu života djeteta. Komunikacija se proteže kroz sve dijelove djetetova života, oblikuje svaki aspekt njegova postojanja te mu omogućava izražavanje osjećaja, potreba i uspostavljanje veza s drugima. Kako bismo bolje razumjeli komunikacijske sposobnosti djece u današnjem kulturno pluralnom svijetu,koji zahtijeva visoku razinu kulturne osjetljivosti i etnorelativističkih stavova, analizirat ćemo načine na koje kulturni obrasci oblikuju komunikacijske modele i vještine u dječjoj dobi. Posebnu pažnju posvetit ćemo razumijevanju dječje komunikacije u različitim kulturnim kontekstima i važnosti učenja interkulturalne kompetencije od najranije dobi. U skladu s tim, ciljevi radasu:predstavititemeljne razlike u komunikaciji koje su ukorijenjene u kulturnim obrascima u dječjoj dobi, analizirati koliko interkulturalni kurikulum predložen u Bijeloj knjizi o međukulturnomdijalogu(Vijeće Europe, 2008) doprinosi interkulturalnoj komunikaciji i u kojim segmentimate predložiti konkretne smjernice za poboljšanje interkulturalnog odgoja i obrazovanja. U metodološkom smislu, rad je pregledan te je deskriptivnom i komparativnom analizom sadržajapredočen sažet prikaz postojećih istraživanja o interkulturalnoj komunikaciji kod djece. U ovom radu poseban naglasak stavljen je na Europu kao rastuće središte interkulturalnih odnosa. Migracije su Europu učinile centrom interkulturalnih odnosa, gdje novo globalno društvo karakterizira interakcija različitih kulturnih, etničkih i vjerskih skupina, kao i različitih društvenih manjina i pokreta. Kroz rad smo analizirali kako te migracije utječu na obrazovni sustav i kulturne odnose te smo pokazali da interkulturalno obrazovanje može igrati ključnu ulogu u izgradnji tolerantnijih građana. Naša analiza pokazala je daškola mora preuzeti aktivniju ulogu u promicanju interkulturalnih kompetencija, pružajući ne samo znanje već i kritičku prosudbu te vrednovanje različitih kultura. Zaključno, rad pozivanauključivanje interkulturalnog kurikuluma u proces odgoja i obrazovanjakako bi djeca stekla vještine potrebne za uspješno snalaženje u kulturno pluralnom svijetu.
Sažetak (engleski) Communication skills are highlighted as an important factor that shapes the quality of a child's life. Communication extends through all parts of a child's life, shaping every aspect of their existence and enabling them to express feelings, needs, and establish connections with others. To better understand the communication abilities of children in today's culturally plural world, which requires a high level of cultural sensitivity and ethnorelativistic attitudes, we will analyze the ways in which cultural patterns shape communication models and skills in childhood. Special attention will be given to understanding children's communication in different cultural contexts and the importance of learning intercultural competence from an early age. Accordingly, the objectives of this paper include: presenting the fundamental differences in communication rooted in cultural patterns in childhood, analyzing how the intercultural curriculum proposed in the White Paper on Intercultural Dialogue (Council of Europe, 2008) contributes to intercultural communication and in which segments, and proposing concrete guidelines for improving intercultural education. Methodologically, the paper is reviewed and presented through a descriptive and comparative content analysis of existing research on intercultural communication in children. This paper places special emphasis on Europe as a growing center of intercultural relations. Migration has made Europe a hub of intercultural relations, where the new global society is characterized by the interaction of different cultural, ethnic, and religious groups, as well as various social minorities and movements. Throughout the paper, we analyzed how these migrations affect the educational system and cultural relations, demonstrating that intercultural education can play a key role in building more tolerant citizens. Our analysis showed that schools must take a more active role in promoting intercultural competencies, providing not only knowledge but also critical judgment and appreciation of different cultures. In conclusion, the paper calls for the inclusion of an intercultural curriculum in the education process so that children acquire the skills needed to successfully navigate a culturally plural world.
Ključne riječi
dječja komunikacija
interkulturalna komunikacija
kulturne razlike
interkulturalni odgoj i obrazovanje
interkulturalizam
Ključne riječi (engleski)
children's communication
intercultural communication
cultural differences
intercultural education
interculturalism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:321934
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-12 11:31:48