Naslov Socioekonomski status obitelji kao čimbenik obrazovnih postignuća
Naslov (engleski) Socioeconomic status of the family as a factor of educational achievements
Autor Ana Golubić
Mentor Gordan Črpić (mentor)
Član povjerenstva Petra Palić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Gordan Črpić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Miriam Mary Brgles (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za sociologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Socioekonomski status (SES) u obitelji ima utjecaj na različita postignuća pojedinaca; od obrazovnih postignuća, odabira posla do statusa u društvu. Osim SES-a obitelji, na obrazovna postignuća pojedinaca utječe niz drugih genskih, društvenih i okolinskih faktora. U ovom radu nastoji se na temelju analize istraživanja koja su već iznesena u pojedinoj literaturi, a provedena u svijetu i Hrvatskoj, objasniti u kojoj je mjeri SES obitelji čimbenik obrazovnih postignuća pojedinca. Istraživanja koja se iznose, odnose se na SES obitelji i njegov utjecaj na predškolsko, osnovnoškolsko, srednjoškolsko i akademsko obrazovanje. Varijabla SES obitelji uzeta je kao najvažniji prediktor za istraživanje, a koji utječe na obrazovna postignuća s ciljem da se na temelju uvida u rezultate prethodnih istraživanja, potakne na smanjivanje društvenih nejednakosti u pristupu obrazovanju i školskom uspjehu, a nadalje utječe na buduća zaposlenja obzirom na potrebe tržišta rada. Rezultati istraživanja u Hrvatskoj i svijetu pružaju zanimljiv te jedinstven uvid o utjecaj varijable SES na obrazovni sustav, školovanje i postignuća pojedinaca, a međusobno potvrđuju sličnu ili jednaku strukturu utjecaja uz neka odstupanja. Zaključak je ovog rada da SES posredno ili neposredno, prema brojnim rezultatima istraživanja utječe na postignuća u obrazovanju. Rad svojim analizama i usporedbama rezultata, otvara mogućnosti za daljnja proučavanja te istraživanja kako bi se razvijale nove školske politike i reforme koje bi pružale jednake mogućnosti za obrazovna postignuća pojedinaca.
Sažetak (engleski) Socioeconomic status (SES) of the family has an impact on the various achievements of individuals; from educational achievement, job selection to social status. In addition to the SES of the family, the educational achievement of individuals is influenced by a number of other genetic, social and environmental factors. Based on the analysis of the research that has already been presented in the literature, that is conducted in the world and Croatia, this paper aims to explain to what extent the SES of the family is a factor in an individual's educational achievement. The research presented relates to the SES of families and its impact on pre-school, primary, secondary and academic education. The factor SES of the family was taken as the most important predictor of research, which affects educational achievement in order to inspire the results of previous research, encourage the reduction of social inequalities in access to education and school success, and further affect future employment according to needs labor markets. The results of research in Croatia and the world provide an interesting and unique insight into the impact of the SES factor on the education system, education and achievements of individuals, and mutually confirm a similar or equal structure of impact with some deviations. The conclusion of this paper is that SES directly or indirectly according of many researches, irresistibly affectingevery stage of education achievement. This paper presents important insights and opens opportunities for further study and research to develop new school policies and reforms that would provide equal opportunities for educational achievements of individuals.
Ključne riječi
socioekonomski status (SES)
obrazovna postignuća
društveni status
predškolsko
osnovnoškolsko
srednjoškolsko i akademsko obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
socioeconomic status (SES)
educational achievement
social status
pre-school education
primary education
secondary education
academic education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:465006
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-05 14:05:17