Naslov | Uloga virtualnih identiteta u identifikacijskim procesima suvremenog pojedinca - motivacije i prakse korištenja društvenim mrežama |
Naslov (engleski) | The Role of Virtual Identity in Identification Processes of a
Contemporary Individual – Motivation and Practice in the
Use of Social Networks |
Autor | Dina Kelava |
Mentor | Lucija Mihaljević (mentor) |
Mentor | Krešimir Dabo (komentor) |
Član povjerenstva | Krunoslav Novak (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Jasna Ćurković Nimac (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Lucija Mihaljević (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za komunikologiju) Zagreb |
Datum i država obrane | 2022-06-06, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija |
Sažetak | Ovaj diplomski rad istražuje koncept virtualnih identiteta u kontekstu identifikacijskih procesa korisnika društvenih mreža. Budući da su društvene mreže potpuno prožele svakodnevicu pojedinaca i postale dio njihova života koji ima znatan utjecaj na njihov identitet, fenomen virtualnih identiteta predstavlja zanimljivo i aktualno područje istraživanja. U radu su na teorijskoj razini prikazane promjene uzrokovane digitalnom revolucijom u području interpersonalnih komunikacija, identifikacijskih procesa, socijalne interakcije te pozitivnih i negativnih društvenih učinaka. Istraživanje je oblikovano iz simboličko interakcionističke perspektive, s naglaskom na individualnom predstavljanju suvremenih pojedinaca u virtualitetu koje se pokazuje kao bitno obilježeno insceniranim sadržajima te na propagiranju afirmativnih trenutaka svakodnevice. S obzirom na navedeno, specifični su ciljevi ovog rada analizirati ulogu društvenih mreža u oblikovanju vlastitih identiteta, svjetonazora i vrijednosti, analizirati edukativnu ulogu društvenih mreža te opisati povezanost realne svakodnevice i njezina predstavljanja na društvenim mrežama. Navedeni specifični ciljevi proizašli su iz motivacije za ovo istraživanje, odnosno iz općeg cilja usmjerenoga na razumijevanje i analizu praksa i motivacija korištenja društvenim mrežama iz perspektive samih aktera ovog procesa u procesu samokreiranja virtualnog identiteta te njegova reciprociteta na njihove identifikacijske procese u realnoj svakodnevici. Za navedeno istraživanje korištena je kvalitativna metodologija s metodom devet polustrukturiranih intervjua s ukupno deset sudionika, a dobivena se građa analizirala aksijalno selektivnim kodiranjem. Analiza empirijske građe pokazuje da socijalno odobravanje ima realne poveznice s identitetom u svakodnevici te da nerealno prikazivanje unaprijeđenih virtualnih identiteta negativno utječe na individualne identifikacijske procese u realnoj svakodnevici, no otkriva se i pozitivan utjecaj društvenih mreža putem konteksta demokratizacije pristupa edukaciji i poduzetništvu. |
Sažetak (engleski) | This thesis explores the concept of virtual identities in the context of identification processes of social media users. Given that social media have fully infiltrated the lives of individuals and become a part of their lives that has a significant impact on their identity, the phenomenon of virtual identities is an interesting and current area of research. At the theoretical level, the thesis presents the changes caused by the digital revolution in the field of interpersonal communications, of identification processes, of social interaction and positive and negative social effects. The research is shaped from a symbolic interactionist perspective, with an emphasis on the individual representation of contemporary individuals in virtuality, which proves to be essentially marked by staged content, and with an emphasis on the propagation of affirmative moments of everyday life. Given the above, the specific objectives of this paper are to analyse the role of social media in shaping their own identities, worldviews and values, to analyse the educational role of social media and to describe the connection between real everyday life and its representation in social media. These specific goals stem from the motivation for this research, more precisely from the general goal aimed at understanding and analysing the practices and motivations of using social media from the process participants' perspective in the process of self-creation of virtual identity and its reciprocity to their identification processes. A qualitative methodology with the method of nine semi-structured interviews with ten participants was used for the mentioned research and the obtained material was analysed by axially selective coding. Analysis of empirical material shows that social approval has real links with identity in everyday life and that unrealistic presentation of enhanced virtual identities negatively affects individual identification processes in real life. However, it also reveals the positive impact of social media in the context of democratisation of approaches to education and entrepreneurship. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:224:484060 |
Studijski program | Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2022-06-06 12:32:43 |