Naslov Povezanost emocionalne inteligencije sa stupnjem obrazovanja zdravstvenih djelatnika u hitnoj medicini
Autor Marina Katinić Gudelj
Mentor Marta Čivljak (mentor)
Član povjerenstva Dario Sambunjak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Roberto Antolović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marta Čivljak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za sestrinstvo) Zagreb
Datum i država obrane 2017-12-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
Sažetak Emocionalna inteligencija se zadnjih dvadesetak godina sve više istražuje, kako na području psihologije tako i na mnogim drugim područjima. Emocionalna inteligencija se može definirati kao vještina upravljanja sobom i suradnje s drugima, a sastoji se od pet ključnih elemenata: samosvijesti, samokontrole, motivacije, empatije i socijalne vještine. Emocionalna inteligencija kod zdravstvenih radnika važna je komponenta za nošenje sa brojnim stresorima na poslu, rješavanje sukoba, uspješnijeg timskog rada, a pogotovo za razumijevanje i definiranje stanja pacijenata. Emocionalna inteligencija promiče osobni rast što utječe na poslovno zadovoljstvo. Cilj ovog rada je istražiti pojam emocionalne inteligencije i značaj u zdravstvenom poslovanju te utvrditi postoji li poveznica emocionalne inteligencije sa stupnjem obrazovanja zdravstvenih djelatnika u hitnoj medicini. Specifične ciljeve istraživanja čini utvrđivanje povezanosti emocionalne inteligenciji s dobi i spolom ispitanika te postojanje razlike u emocionalnoj inteligenciji između vanbolničkih i bolničkih djelatnika u hitnoj medicini. Istraživanje je provedeno u srpnju i kolovozu 2017. godine u Zavodu za hitnu medicinu Brodsko-posavske županije u ispostavama Vrpolje, Slavonski Brod, Lužani, Nova Grdiška i Okučani, te u Općoj bolnice “Dr. Josip Benčević“ na objedinjenom hitnom bolničkom prijemu. U istraživanju je sudjelovalo 97 ispitanika, a korišten je upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45). Rezultati istraživanja pokazuju kako emocionalna inteligencija nije povezana sa stupanj obrazovanja ispitanika. Nije utvrđena povezanost emocionalne inteligencije s dobi ispitanika, dok su žene pokazale veći stupanj emocionalne inteligencije. Nije se utvrdila razlika u emocionalnoj inteligenciji između vanbolničkih i bolničkih djelatnika u hitnoj medicini.
Emocionalna inteligencija individualna je karakteristika pojedinca koja nije povezana sa stupanjem obrazovanja, ali potrebna su daljnja i opsežnija istraživanja kako bi se potvrdila važnost emocionalne inteligencije u radu zdravstvenih djelatnika hitne medicine.
Sažetak (engleski) Emotional intelligence has been increasingly explores in the last twenty years, in the field of psychology, but also in many other areas. Emotional intelligence can be defined as self-management skills and collaboration with others, and consists of five key elements: self-consciousness, self-control, motivation, empathy, and social skills. Emotional intelligence among healthcare workers is a key component for dealing with numerous stressors at work, conflict resolution, more successful team work, especially for understanding and defining patient status. Emotional intelligence promotes personal growth that affects business satisfaction. The aim of this paper is to explore the notion of emotional intelligence and importance in healthcare and to determine whether there is a link between emotional intelligence and the degree of education of healthcare professionals in emergency medicine. Specific research aims are to establish the correlation between emotional intelligence with the age and sex of respondents and the existence of differences in emotional intelligence between outhospital and hospital emergency workers. The research was conducted in July and August 2017 at the Department of Emergency Medicine of the County of Brod-Posavina in substations of Vrpolje, Slavonski Brod, Lužani, Nova Gradiška and Okučani, and in the General Hospital "Dr. Josip Benčević "at the united emergency hospital admissions. In the study, 97 participants participated, and an emotional competence questionnaire (UEK-45) was used. Research results show that emotional intelligence does not affect the level of education of the respondents. There was no correlation between emotional intelligence with age of respondents, while women showed a higher degree of emotional intelligence. There was no difference in emotional intelligence between outhospital and hospital emergency workers. Emotional intelligence is an individual characteristic of an individual that does not affect the level of education, but further and more extensive research is required to confirm the importance of emotional intelligence in the work of emergency medical workers.
Ključne riječi
emocionalna inteligencija
stupanj obrazovanja
zdravstveni radnici
hitna medicina
Ključne riječi (engleski)
emotional intelligence
degree of education
health workers
emergency medicine
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:139808
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-12-15 08:02:51