Naslov Zadovoljstvo pacijenata postoperativnom analgezijom u okviru Službe za liječenje akutne boli
Naslov (engleski) Patient satisfaction with postoperative analgesia in term of acute pain treatment service
Autor Maja Kamerman
Mentor Jasna Čerkez Habek (mentor)
Član povjerenstva Ivan Šklebar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Čerkez Habek (član povjerenstva)
Član povjerenstva Renata Bermanec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za sestrinstvo) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
Sažetak Uvod: Bol je neugodno osjetno i emocionalno iskustvo, udruženo s aktualnim ili mogućim oštećenjem tkiva ili opisano u vrijeme takvog oštećenja. Svaka osoba bol doživljava i opisuje drugačije. Bol ne predstavlja samo simptom, već ako predugo traje prelazi u bolest, koja izaziva niz neželjenih fizičkih i psihičkih promjena u organizmu. Liječenje akutne poslijeoperacijske boli treba biti prilagođeno operacijskom zahvatu, s obzirom na činjenicu da je uspješnost pojedinih analgetika i analgetskih tehnika različita kod različitih tipova tkivne ozljede i operacijskih zahvata. Svaki kirurški odjel mora imati tim koji će se baviti liječenjem boli prema vlastitim potrebama.
Cilj istraživanja: Ispitati zadovoljstvo pacijenata Klinike za kirurgiju i Klinike za ženske bolesti i porodništvo postoperativnom analgezijom nultog, prvog i drugog postoperativnog dana u okvirima Službe za liječenje akutne boli.
Materijali i metode: Istraživanje je provedeno na 150 ispitanika u razdoblju od 14.12.2017. do 12.01.2018.. Istraživanje se provodilo pomoću upitnika koji je sastavljen za ovo istraživanje. Upitnik se podijelio pacijentima dan prije planiranog operativnog zahvata, a pacijenti su ga ispunjavali do drugog postoperativnog dana.
Rezultati: Usporedbom maksimalne očekivane i stvarne jačine boli vidljivo je da nema statistički značajne razlike, p = 0,587. Najviše informacija o liječenju boli prije operacije ispitanici dobivaju od anestezioloških tehničara (55, 36%), a 23 ispitanika (14%) se izjasnilo da ih nitko nije informirao o liječenju boli. Na pitanje da li ste zadovoljni kupiranjem svojih bolova poslije operacije 141 (99%) ispitanika se izjasnilo zadovoljnim, a 1 (1%) ispitanik se izjasnio nezadovoljnim, ali nije naveo razloge nezadovoljstva.
Zaključak: Rezultati ukazuju da su pacijenti dobro informirani o očekivanoj jačini boli postoperativno, te o mogućnostima analgezije, što je sve zajedno dovelo do adekvatne analgezije i zadovoljstva pacijenata. Sljedećim istraživanjem potrebno je uključiti pacijente odjela koji nisu pokriveni Službom za liječenje akutne boli.
Sažetak (engleski) Intro: Pain is uncomfortable feeling and emotional experience, combined with currently or possible tissue damage or described in time of that damage. Every person pain describes and feels different. Pain is not only a symptom but if lasts too long it can become disease and causes series of unwanted physical and mental changes in body. Curing of acute postoperative pain should be adapted to surgery, considering the fact that success of some painkillers and techniques differs depending on types of tissue injury and surgery. Each surgical ward must have a team that will handle the treatment of pain according to their own needs.
The aim of the research: Examine patient satisfaction of Surgery Clinics and the Clinics for female diseases and obstetrics by postoperative analgesia of zero, first and second postoperative day within the framework of Acute pain service.
Materials and methods: Research has been carried out on 150 respondents in period from 14.12.2017. to 12.01.2019. Also, research has been carried out through questionnaire which was made especially for it. Questionnaire was given to the respondents day before planned surgery which they filled by the second day.
Results: By comparing the maximum expected and actual severity of pain, it can be seen that there is no statistically significant difference, p = 0,587. Most information on pain management before surgery respondents receive from anesthesiology technicians (55.36%), but 23 respondents (14%) said no one has informed them about pain management. When asked if they are satisfied with the cupping of their pain after surgery 141 (99%) respondents said they are satisfied and 1 (1%) respondent said unsatisfied, but has not named reasons of dissatisfaction.
Conclusion: The results indicate that patients are well informed about the expected severity of pain postoperatively and about the potential for analgesia, which all together has led to adequate analgesia and patient satisfaction. The following research should include patients from wards not covered by the acute pain treatment service.
Ključne riječi
akutna bol
Služba za liječenje akutne boli
zadovoljstvo pacijenata
Ključne riječi (engleski)
acute pain
acute pain treatment service
patient satisfaction
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:010784
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-03-04 13:31:21