Naslov Utjecaj turizma na promjene urbanog identiteta - primjer Dubrovnika
Naslov (engleski) The Impact of Tourism on Changes in Urban Identity- the Example of Dubrovnik
Autor Tea Krmek
Mentor Anka Mišetić (mentor)
Član povjerenstva Sara Ursić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Roko Mišetić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anka Mišetić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za sociologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2023-05-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Turizam je glavna gospodarska djelatnost grada Dubrovnika. U svom razvoju turizam obuhvaća različite segmente i utječe na raznim poljima poput političkog, ekonomskog, društvenog i slično. Jedno od njih je svakako utjecaj na promjenu urbanog identiteta. Promjena urbanog identiteta istovremeno govori o transformaciji identiteta grada, ali i njegovih svakodnevnih korisnika i stanovnika. Promjene urbanog identiteta mogu se objasniti djelovanjem različitih silnica koje ponekad djeluju u suprotnom smjeru: riječ je o odnosu globalnih, (trans)nacionalnih, i lokalnih procesa u podlozi urbanog identiteta. Među najutjecajnijim čimbenicima tako je dubrovački (masovni) turizam koji utječe na cjelokupan urbani identitet, što podrazumijeva identitet grada, percepciju rada, stanovanja, provođenja slobodnog vremena, životnih stilova mladih i slično. Pritom treba imati na umu da se urbani identitet sastoji od nekoliko dimenzija, koje će biti proučavane i u ovom radu: socijalne (ljudske) dimenzije, prirodne dimenzije (prirodnog okoliša), te izgrađenog okoliša. Slijedom toga, u ovom će se istraživanju ispitati odnos triju dimenzija (socijalne, prirodne, izgrađene) ,imajući na umu da urbani identitet nije izražen samo kroz fizičku/materijalnu dimenziju, već je sadržan i u „virtualnim“ značenjima, odnosno simboličkim vrijednostima koje dijele stanovnici nekog mjesta. U ovom će se radu koristiti kvalitativni i kvantitativni pristup. Kvalitativna se metodologija smatra opravdanim izborom za proučavanje urbanih fenomena i procesa još od Čikaške škole urbane sociologije (Low, 2016: 17).. Cilj prvog dijela istraživanja (kvalitativnog) jest ispitati percepciju stručnjaka o utjecaju turizma na promjene urbanog identiteta na primjeru grada Dubrovnika. Drugi dio istraživanja (kvantitativni) za cilj ima ispitati mišljenja i stavove osoba mlađe životne dobi o promjeni urbanog identiteta na primjeru grada Dubrovnika.
Sažetak (engleski) Tourism is the main economic activity of the city of Dubrovnik. In its development, tourism includes different segments and affects various fields such as political, economic, social and similar. One of them is certainly the influence on the change of urban identity. The change of urban identity simultaneously speaks of the transformation of the identity of the city, but also of its everyday users and residents. Changes in urban identity can be explained by the action of different forces that sometimes act in the opposite direction: it is a question of the relationship between global, (trans)national, and local processes underlying urban identity. Among the most influential factors is Dubrovnik's (mass) tourism, which affects the entire urban identity, which includes the identity of the city, the perception of work, housing, spending free time, the lifestyles of young people, and the like. It should be kept in mind that urban identity consists of several dimensions, which will be studied in this paper: social (human) dimension, natural dimension (natural environment), and built environment. Consequently, this research will examine the relationship between three dimensions (social, natural, built), bearing in mind that urban identity is not expressed only through the physical/material dimension, but is also contained in "virtual" meanings, i.e. symbolic values shared by the inhabitants some place. A qualitative and quantitative approach will be used in this paper. Qualitative methodology is considered a justified choice for the study of urban phenomena and processes since the Chicago School of Urban Sociology (Low, 2016: 17). The second part of the research (quantitative) aims to examine the opinions and attitudes of younger people about the change in urban identity using the example of the city of Dubrovnik.
Ključne riječi
Dubrovnik
turizam
socijalni okoliš
prirodni okoliš
fizički (izgrađeni) okol
Ključne riječi (engleski)
Dubrovnik
tourism
social environment
natural environment
physical (built) environment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:137348
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-05-15 08:40:51