Naslov | Neke individualne odrednice samopoštovanja studenata umjetničkih akademija |
Naslov (engleski) | Some individual determinants of self-esteem of students of art academies |
Autor | Ana Žulec |
Mentor | Marina Merkaš (mentor) |
Član povjerenstva | Tihana Brkljačić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Marija Šakić Velić (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Marina Merkaš (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za psihologiju) Zagreb |
Datum i država obrane | 2020-03-05, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija |
Sažetak | Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi doprinos samoprocjene umjetničkih sposobnosti, težnje ka postignuću i sklonosti uspoređivanju s drugima objašnjenju samopoštovanja studenata umjetničkih akademija. U istraživanju je sudjelovalo 215 studenata, od čega 140 studentica, s umjetničkih akademija u Osijeku i Zagrebu. Studenti su ispunjavali Rosenbergovu skalu samopoštovanja (Rosenber, 1965), Inventar samoprocjene umjetničkih sposobnosti – verzija A (Vispoel, 1996), Skalu težnje ka postignuću (Nikola, Pavela i Šimić, 2014) te Upitnik socijalnih i temporalnih usporedbi (Ćubela Adorić i Lacković Grgin, 2003). Rezultati su pokazali kako su samoprocjene glazbenih, dramskih i općih umjetničkih sposobnosti te češće temporalne usporedbe postignuća i socijalne uspješnosti pozitivni prediktori samopoštovanja, dok se težnja ka postignuću pokazala negativnim prediktorom samopoštovanja studenata umjetničkih akademija. U radu se raspravlja o mogućim praktičnim implikacijama dobivenih rezultata. |
Sažetak (engleski) | The aim of this research was to determine the contribution of self-assessment of artistic ability, pursuit to achievement and tendency to compare with others to the explanation of self-esteem of students of art academies. The sample comprised 215 students, of which 140 were female students, from the Academy of Arts in Osijek and Zagreb. Students completed the Rosenberg Self-Esteem Scale (Rosenber, 1965), the Art Self-Perception Inventory - version A (Vispoel, 1996), the Scale of Aspiration to Achievement Scale (Nikola, Pavela, & Simic, 2014), and the Questionare of Social and Temporal Comparisons (Ćubela Adorić & Lacković Grgin, 2003). The results showed that self-assessments of musical, dramatic, and general artistic abilities, and more frequent temporal comparisons of achievement and social performance were positive predictors of self-esteem, while the pursuit of achievement was shown to be a negative predictor of self-esteem for students of art academies. The possible practical implications of the results are discussed in the paper. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:224:594376 |
Studijski program | Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra psihologije (mag. psych.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2020-03-11 12:38:32 |