Naslov Percepcija mladih o utjecaju cyber kulture na kvalitetu života
Naslov (engleski) Youth's Perception of Cyber Culture Impact on the Quality of Life
Autor Jelena Gubić
Mentor Krunoslav Novak (mentor)
Mentor Ivan Uldrijan (komentor)
Član povjerenstva Lucija Mihaljević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Peran (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Uldrijan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za komunikologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Cyber kultura danas predstavlja potpuno novi oblik kulture koji se rađa pojavom i unapređenjem moderne tehnologije. Digitalni uređaji, internet i virtualna komunikacija preuzeli su značajnu ulogu u poslovnim, ali i privatnim životima. Stoga se može reći kako su oni postali i dio svakodnevnice, ne primjećujući česte negativne posljedice koje takav stil života donosi. Upravo zato, opći cilj ovoga rada bio je analizirati i procijeniti percepciju mladih o utjecaju cyber kulture na kvalitetu života kroz tri ključne cjeline, a to su utjecaj cyber kulture na mentalno zdravlje, na društveni život te na percepciju ljepote. U teorijskom dijelu rada naglasak je stavljen na povijest i razvoj cyber kulture, pozitivne i negativne strane interneta i društvenih mreža, socijalizaciju mladih u doba cyber kulture te utjecaj moderne tehnologije na mentalno zdravlje. U istraživačkom dijelu rada za prikupljanje podataka koristila se kvantitativna metoda, to jest, anonimna anketa. Njome je obuhvaćena populacija mladih od 18 do 25 godina u neprobabilističkom prigodnom uzorku od 340 ispitanika na temelju koje se zaključilo kako mladi percipiraju utjecaj cyber kulture i društvenih mreža uglavnom negativnim na njihovo samopouzdanje, smatraju da prouzrokuje nesigurnost i komplekse te na taj način potencijalno negativno utječe i na mentalno zdravlje. Sve to u konačnici utječe na pojedinčev stil života i socijalnu interakciju. Stoga, ključ zdravog i održivog načina života leži u umjerenom korištenju društvenih mreža, osvještavanju medijske manipulacije i razvijanju kritičkog mišljenja.
Sažetak (engleski) Cyberculture is a new form of a culture born with the emergence and advancement of modern technology. Digital devices, the Internet, and virtual communication have a significant role in business and private lives. Therefore, they have become a part of everyday life, not noticing the frequent negative consequences of such a lifestyle. Precisely because of this, the general goal of this paper was to analyze and evaluate the perception of young people about the impact of cyberculture on the quality of life through three key elements, namely the impact of cyberculture on mental health, social life, and on the perception of beauty. The theoretical part emphasized the history and development of cyberculture, the positive and negative sides of the Internet and social networks, the socialization of young people in the age of cyberculture, and the impact of modern technology on mental health. In the research part of the paper, a quantitative method, that is, an anonymous survey was used to collect the data. The survey included the population of young people aged 18 to 25 in a non-probabilistic convenient sample of 340 respondents, which concluded that young people perceive the impact of cyberculture and social networks as mostly negative on their self-confidence, they believe that it causes insecurity and complexes and thus potentially negatively impacts mental health. All of this ultimately affects an individual’s lifestyle and social interaction. Therefore, the key to a healthy and sustainable lifestyle lies in the moderate use of social networks, media manipulation awareness, and the development of critical thinking.
Ključne riječi
cyber kultura
društvene mreže
mentalno zdravlje
socijalizacija
ideal ljepote
Ključne riječi (engleski)
cyber culture
social networks
mental health
socialization
ideal of beauty
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:224:712942
Studijski program Naziv: Komunikologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra komunikologije (mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-12 09:01:16