Naslov | Povezanost akademskog stresa, emocionalne kompetencije i emocionalnog jedenja |
Naslov (engleski) | Associations between Academic Stress, Emotional Competence and Emotional Eating |
Autor | Sara Šestak |
Mentor | Martina Knežević (mentor) |
Član povjerenstva | Anamarija Bogović (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ana Havelka Meštrović (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Martina Knežević (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za psihologiju) Zagreb |
Datum i država obrane | 2024-09-30, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija |
Sažetak | Emocionalno jedenje odnosi se na fenomen kod kojeg se kod ljudi pod djelovanjem neugodnih emocija povećava motivacija za konzumiranjem hrane što dovodi do smanjivanja ili povlačenja neugodnih emocija. Prethodna istraživanja pokazala su kako gotovo 50% studenata doživljava umjerene razine akademskog stresa, dok oko 20% doživljava visoke razine akademskog stresa. S druge strane, više od 50% njih poseže za emocionalnim jedenjem kao načinom regulacije stresa, odnosno neugodnih emocija koje se javljaju uz njega. Emocionalna kompetencija uključuje sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, izražavanja i imenovanja emocija te upravljanja emocijama. Radi se o sposobnosti koja uključuje uspješno otkrivanje, razumijevanje i adekvatno odgovaranje na vlastite emocije i emocije drugih ljudi. Glavni cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos akademskog stresa, emocionalne kompetencije i emocionalnog jedenja kod studenata i studentica u Republici Hrvatskoj. U istraživanju koje je provedeno online sudjelovalo je ukupno 499 sudionika, od čeka je 65,5% bilo ženskog spola. Rezultati su pokazali kako se najveći broj studenata i studentica ubraja u kategoriju „emocionalnih jedača“ odnosno onih čije emocije kontroliraju količinu i način prehrane, te kako ih najviše ima umjerenu percepciju akademskog stresa. Također, dobiveno je kako studenti u ovom uzorku imaju prosječne prema blago iznadprosječnim rezultatima emocionalne kompetencije. Samo se akademski stres pokazao kao značajan pozitivan prediktor emocionalnog jedenja, pri čemu su više razine akademskog stresa bile povezane s većom sklonošću emocionalnom jedenju. |
Sažetak (engleski) | Emotional eating refers to a phenomenon in which, under the influence of negative emotions, the motivation to consume food increases, leading to a reduction or withdrawal of negative emotions. Previous studies have shown that almost 50% of students experience moderate levels of academic stress, while almost 20% experience high levels of academic stress. On the other hand, more than 50% of them resort to emotional eating as a way of regulating stress or the negative emotions associated with it. Emotional competence includes the ability to perceive and understand emotions, express and name emotions, and manage emotions. It is an ability that involves successfully discovering, understanding and adequately responding to one’s own emotions and other people's emotions. The main aim of this study was to examine the relationship between academic stress, emotional competence and emotional eating in students in the Republic of Croatia. A total of 499 participants were included in the online survey, out of which 65.5% were female. The results showed that the majority of students are among the categories of “emotional eaters”, i.e. those whose emotions control the quantity and diet, and that the most of them have a moderate perception of academic stress. It was also found that students in this sample have average to slightly above average results of emotional competence. Only academic stress proved to be a significant positive predictor of emotional eating, with higher levels of academic stress associated with a greater tendency to emotional eating. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:224:099690 |
Studijski program | Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra psihologije (mag. psych.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2024-11-07 10:01:27 |