Naslov | Prediktori anksioznosti poučavanja i anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja |
Naslov (engleski) | Predictors of Teaching Anxiety and Anxiety During Public Music Performance |
Autor | Sara Šopar |
Mentor | Martina Knežević (mentor) |
Član povjerenstva | Anamarija Bogović (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ivana Vrselja (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Martina Knežević (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Hrvatsko katoličko sveučilište (Odjel za psihologiju) Zagreb |
Datum i država obrane | 2022-09-13, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija |
Sažetak | Anksioznost prilikom javnog glazbenog nastupanja definira se kao iskustvo snažne tjeskobe koja je povezana s glazbenom izvedbom, dok anksioznost poučavanja obuhvaća osjećaje, uvjerenje i ponašanja nastavnika koji ga ometaju u nastavnim aktivnostima. Za glazbene pedagoge poučavanje i izvođenje su sinonimi, stoga anksioznost prilikom javnih nastupa može djelovati kao okidač za anksioznost poučavanja i obratno te dolazi do opadanja kvalitete nastave i izvedbe. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu dobi, spola, godina staža i emocionalne regulacije u pojavi anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja i anksioznosti prilikom poučavanja. Podaci su prikupljeni na uzorku od 120 nastavnika u glazbenim školama u Republici Hrvatskoj. Sudionici su ispunjavali online upitnik koji je sadržavao Revidiranu ljestvicu anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja, Ljestvicu anksioznosti poučavanja i Skalu emocionalne regulacije i kontrole. Utvrđeno je da su ženski spol, mlađa dob i lošija emocionalna regulacija značajni prediktori anksioznosti prilikom javnog glazbenog nastupanja. Nadalje, mlađa dob i lošija emocionalna regulacija pokazali su se kao značajni prediktori anksioznosti poučavanja, dok spol nije bio značajan prediktor. Istraživanje je pokazalo da postoji značajna, pozitivna i umjerena korelacija između anksioznosti prilikom javnog glazbenog izvođenja i anksioznosti poučavanja. Glazbeni pedagozi se svakodnevno suočavaju s novim izazovima i poteškoćama koji mogu dovesti do pojave viših razina anksioznosti. Bolje razumijevanje anksioznosti, njene manifestacije i odnosa anksioznosti i emocija uvelike bi moglo pomoći nastavnicima da što kvalitetnije obavljaju svoj posao. |
Sažetak (engleski) | Music performance anxiety is defined as the experience of strong anxiety associated with musical performance, while teaching anxiety is defined as the teacher's feelings, beliefs and behaviour that interfere with his or her daily teaching activities. For music educators teaching and performing are synonymous, which explains why teachers who suffer from performance anxiety may be at greater risk for elevated levels of teaching anxiety, and this could lead to a decline in teaching and performance quality. The aim of this study was to examine the role of age, gender, years of working experience and emotional regulation in the occurrence of music performance anxiety and teaching anxiety The data were collected on a sample of 120 music educators in the Republic of Croatia. Participants completed an online questionnaire that included Kenny Music Performance Anxiety Inventory, Teaching anxiety scale and Emotional regulation and control questionnaire. The results showed that female gender, younger age and poorer emotional regulation are significant predictors of music performance anxiety. Furthermore, younger age and poorer emotional regulation were found to be significant predictors of teaching anxiety, while gender was not a significant predictor. The research showed that there is a significant, positive and moderate correlation between music performance anxiety and teaching anxiety. Music educators face new challenges and problems every day that can lead to higher levels of anxiety. Understanding anxiety, its manifestation and the relationship between anxiety and emotions will greatly help teachers to perform their work better. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:224:089103 |
Studijski program | Naziv: Psihologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra psihologije (mag. psych.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2022-09-19 12:03:56 |